Skip to content

Blog

Een geslaagd 2014 en een ambitieus 2015

Een preview van het nieuwe dashboard voor leden
10504
0
0

Het nieuwe jaar 2015 is aangebroken. Tijd dus om terug te blikken, maar vooral ook om vooruit te kijken. In deze blog daarom de belangrijkste gebeurtenissen van 2014 op een rij en een uiteenzetting van onze plannen voor 2015.

We hopen dat 2014 voor jou ook een geslaagd jaar is geweest. Niet voor iedereen was het jaar wellicht zoals verwacht. Misschien ben je net gestart en viel het trekken van bezoekers wat tegen. Of je bent al langer bezig, maar is de concurrentie toegenomen. Het belangrijkste is echter dat je geleerd hebt. De start van het nieuwe jaar is altijd een mooi moment om te evalueren. Kijk dus wat er goed is gegaan en wat er beter kan. Stel jezelf concrete doelen die te evalueren zijn. Zo weet je zeker dat je stapje voor stapje vooruit gaat.
Onze doelen voor 2014 hebben we grotendeels verwoord in het blog van afgelopen jaar. Veel van die doelen zijn gelukkig gehaald, een klein deel ook nog niet. Er zijn echter ook veel zaken gerealiseerd die we vorig jaar nog niet voorzien hadden, we zijn dan ook erg blij met het resultaat van afgelopen jaar.

Groei

We zijn in 2014 mooi doorgegroeid, het aantal aangesloten webwinkels is meer dan verdubbeld. Hiermee zijn we de nummer 3 van Nederland geworden en hebben we het voornemen om verder door te groeien. Groei moet echter niet ten koste gaan van kwaliteit. Ook organisatorisch moest er dus het nodige aangepast worden, deels hebben we dit bereikt door automatiseren het andere deel door meer handjes. Zo is ons team uitgebreid en zijn we ook voor 2015 nog op zoek naar versterking.

Voor jou als webwinkelier is die groei erg positief, zo zal de bekendheid van het WebwinkelKeur alleen maar toenemen en hebben we meer mogelijkheden om ons systeem verder te verbeteren.

Nieuwe widget + meer modules
Afgelopen jaar waren er weer veel verbeteringen. Zo introduceerden we met succes een nieuwe klantbeoordelingen widget. En integreerden we ons systeem in veel nieuwe aanbieders, waaronder Biedmeer, Shopity & Shoppagina. Ook de aangekondigde verdere integratie, het kunnen bekijken en plaatsen van beoordelingen binnen de eigen webwinkel, is gerealiseerd. De algehele technische update hebben we helaas niet gehaald, maar is bijna klaar en staat voor 2015 op de planning om gelanceerd te worden.

De nieuwe widget op een donkere achtergrond
De nieuwe widget op een donkere achtergrond

Nieuwe regels
Onder invloed van nieuwe wetgeving vanuit Europa is sinds 13 juni van dit jaar de nieuwe consumentenwet definitief geworden. Voor jou als webwinkelier betekent dit een langere retourperiode en nodige aanpassingen aan je algemene voorwaarden en procedures. Maar het is ook makkelijker geworden om Europees te ondernemen. De regels zijn min of meer gelijk geworden.
Als keurmerk hebben we hierin ons steentje bijgedragen. Zo hebben we veel hercontroles uitgevoerd en hebben we jou voorzien van de nodige informatie via onze nieuwsbrief en blogs. Uit de reacties bleek dat er nogal wat onduidelijkheden bestonden rondom de nieuwe regels. Heb je nog vragen? Neem gerust contact met ons op.

Europese / internationale ambitie
Steeds meer webwinkels gaan over de grens. We denken dat die trend zich alleen maar gaat doorzetten. Als keurmerk blijven we jou als webwinkel daarin ondersteunen. Wij hebben de eerste stappen gezet om jou ook Europees en internationaal te kunnen begeleiden. In 2014 hebben we aansluiting gezocht met Emota en introduceerden wij ons keurmerk onder de naam eValor in Spanje.
Zowel Emota als eValor staan nog in de kinderschoenen. We hopen echter de komende jaren verder te bouwen om jou op die manier een steeds betere ondersteuning te bieden. Lees daarover meer verderop in deze blog rondom de plannen voor 2015.

Notitie, 18 december 2019: EMOTA stopt met bestaan vanaf 1 januari 2020. Alternatief voor het Europese keurmerk: ValuedShops.

Inmiddels actief in Nederland en Spanje, maar we hopen jou in de toekomst verder te ondersteunen met je internationale ambities
Inmiddels actief in Nederland en Spanje, maar we hopen jou in de toekomst verder te ondersteunen met je internationale ambities


2015

Nieuw Dashboard
Het bruggetje naar het nieuwe jaar… De aangekondigde technische vernieuwingen hebben we het afgelopen jaar helaas niet kunnen introduceren. Dat het ons meer dan een jaar gekost heeft, geeft echter ook wel aan hoe groot de verandering zal zijn. We hebben het nieuwe dashboard compleet opnieuw gebouwd. De belangrijkste voordelen op een rij:

  • Complete mobiele ondersteuning
    In een tijd waarin een groot deel van het internetverkeer via smartphones en tablets gaat is, mobiele ondersteuning een vereiste. Het huidige WebwinkelKeur werkt vooral op kleine schermen nog niet efficiënt. Het nieuwe dashboard heeft zowel frontend als  backend een volledige mobiele ondersteuning (middels Bootstrap 2). Dit houdt in dat de consument én jij als webwinkelier op gebruiksvriendelijke wijze toegang krijgt tot WebwinkelKeur vanaf je mobiel of tablet. Op deze manier reageer je, vanaf je mobiele telefoon, eenvoudig op ervaringen van consumenten.
  • Meertalige ondersteuning
    We gaven al aan dat we internationale ambities hebben. De grootste belemmering bij internationaal ondernemen is taal. Daarom is ons systeem meertalig beschikbaar. Zowel de backend als de frontend is beschikbaar in Engels, Nederlands en Spaans. Later wordt dit uitgebreid met Duits en Frans. Jouw klanten kunnen nu jouw webwinkel beoordelen in hun eigen taal. Mocht er in de toekomst vraag zijn naar meer talen, dan kunnen we die eenvoudig toevoegen.
  • Gebruiksvriendelijker
    Het oude dashboard was niet altijd even gebruiksvriendelijk. Zo was het niet altijd duidelijk hoe uitnodigingen verzonden moesten worden of hoe bedrijfsinformatie aangepast kon worden. We hopen dat dit een stuk eenvoudiger is bij het nieuwe dashboard. Er is een wizard voor installatie zodat dit, ook voor de beginner, eenvoudig is uit te voeren.
  • Meer mogelijkheden
    Ook de mogelijkheden worden uitgebreid. Het is mogelijk om klanten een herinnering te sturen wanneer ze geen ervaring geplaatst hebben, na het ontvangen van een uitnodiging. Tevens kun je zien of klanten jouw uitnodiging ontvangen hebben. Consumenten kunnen een ervaring plaatsen via Facebook. Heb je toegang tot allerlei statistieken en kun je jouw facturen eenvoudig in zien.
  • Snellere doorontwikkeling
    Doordat de basis van het nieuwe systeem beter is, kunnen we sneller doorontwikkelen. Zo staan er veel uitbreidingen op de planning. Onderdeel daarvan zijn het zelf kunnen wijzigen van beoordelingsfactoren en meer mogelijkheden tot personalisatie van de uitnodigingen. Mocht je zelf goede ideeën hebben, dan verwerken we die graag.

Kortom een langverwachte, maar grote update. Hiermee maken we een inhaalslag met de ontwikkelingen van het systeem, die dit jaar wat minder snel gingen dan je van ons gewend bent.

Een preview van het nieuwe dashboard voor leden
Een preview van het nieuwe dashboard voor leden

Nieuwe website
Het uiterlijk van onze website gaat veranderen. De oude versie heeft weliswaar de nodige updates gehad, maar de basis resteert nog uit 2010. Tijd dus om die eens flink onder handen te nemen en daarbij gebruik te maken van alle hedendaagse mogelijkheden. Wanneer we op dit gebied meer nieuws hebben, dan laten we het natuurlijk weten.

Een kleine (pixelated) preview van het nieuwe design
Een kleine (pixelated) preview van het nieuwe design

Webwinkelvakdagen
Op 21 en 22 januari is het weer zover, de Webwinkel Vakdagen. Wij zijn aanwezig op de startup village. Je bent van harte welkom om even langs te komen en kennis te maken met de gezichten achter de e-mails. We staan op plek S22.

De webwinkel vakdagen 2015 op 21 en 22 januari
De webwinkel vakdagen 2015 op 21 en 22 januari

Verdere verbetering klantenservice
Zowel voor ons als voor jou als webwinkelier is een goede en bereikbare klantenservice van groot belang. Dit jaar gaan we hierin investeren. De oplettende leden hebben wellicht onze Livechat al eens zien opduiken. We onderzoeken in 2015 op welke manier we jou nog sneller kunnen helpen. We experimenteren met diverse mogelijkheden, waaronder livechat en een interactief contactformulier. Op basis van de resultaten bekijken we of deze mogelijkheden in de toekomst standaard worden aangeboden.

Op een gezond en succesvol 2015
We wensen je bij deze dan ook een gezond en succesvol 2015! Gezond voor jezelf, maar ook voor je familie en vrienden. Succesvol zowel op zakelijk als op persoonlijk gebied. Hoe gezond en succesvol het jaar voor jezelf wordt is voor ons moeilijk te beïnvloeden, we hopen echter dat we ook in 2015 weer bij kunnen dragen aan jouw zakelijke succes. Een gelukkig nieuw jaar!

 
 
Bericht delen:
LinkedIn
 

Reacties

Geen reacties gevonden.
Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *